Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hoppá! A Lyoness ellen is folyik vizsgálat!
|
A sajtóban az elmúlt napokban széles
nyilvánosságot kapott, hogy különböző hatóságok vizsgálatot folytatnak
a ScienNet nevű vásárlói közösséget szervező vállalkozások ellen. Az
ilyen profilú cégek ellentmondásos tevékenysége a Gazdasági
Versenyhivatalnak (GVH) is feltűnt. A fogyasztói döntések
tisztességtelen befolyásolása és a tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmának megszegése miatt így már egy hónapja folyik az
eljárás a Sciennet valamint a Lyoness rendszerek működtetetésében részt
vevő vállalkozások ellen. A GVH 2009. november 2-án indított eljárást a ScienNet International LLC és a Headmin Marketing és Adminisztrációs Kft.
ellen. A versenyhatóság arra gyanakszik, hogy a két vállalkozás
tisztességtelen módon befolyásolta a fogyasztókat és tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
(forrás: GVH) Sciennet: így lett vége a hálózatnak - videóval!
A GVH vizsgálatával szeretné tisztázni, hogy a ScienNet International LLC által üzemeltetett és népszerűsített ScienNet rendszerrel kapcsolatos kommunikáció egyes elemei jogszerűek-e. A versenyhatóság az alábbi kérdésekre keresi a választ:
- Megalapozottak-e a "Gazdagodjon meg költekezéseiből", "Függetlenítheti magát anyagilag", "azonnali" jóváírás szlogenek?
- A tájékoztató anyagokban megfelelő módon feltüntetésre került-e, hogy 1-1,5 százalékos kezelési költség felszámított?
-
A vállalkozások informálták-e a fogyasztókat arról, hogy tízezer forint
alatti jóváírás az árengedményszámlán csak évente egyszer kerül
kifizetésre?
- Nem megtévesztő-e, hogy bár nemzetközi
törzsvásárlói közösségként népszerűsítik a rendszert, de a
rendelkezésre álló adatok alapján csak Magyarországon tevékenykedik?
Valószínűleg
a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát sérti az is, hogy a
ScienNet rendszer keretei között a fogyasztók juttatást kaphatnak
ugyan, de az ígért nagymértékű juttatások elérésének alapfeltétele más
fogyasztók ScienNet rendszerbe történő aktív beléptetésében való
közreműködés.
A GVH korábban, még ez év október közepén,
hasonló okok miatt indított eljárást két másik, ugyancsak vásárlói
közösség szervezésében érdekelt vállalkozás, a Lyoness Hungary Kft. és
a Lyoness Holding AG ellen. Velük kapcsolatban is az a gyanú
merült fel, hogy tisztességtelen módon befolyásolták a fogyasztói
döntéseket és feltételezhetően megsértették a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A GVH észlelte, hogy a Lyoness Holding AG és a Lyoness Hungary Kft.
által Lyoness rendszer néven üzemeltetett vásárlói közösség
tevékenységével, népszerűsítésével kapcsolatosan tájékoztató anyagok
valószínűleg nem jogszerűek. A vizsgálat az alábbi kérdéseket igyekszik tisztázni:
-
A fogyasztók valóban egységesen, minden vásárlás után 1 százalékos
visszatérítést kapnak, azonnal és ingyenesen? A rendelkezésre álló
adatok alapján ugyanis nem minden esetben kerül sor 1 százalékos
visszatérítésre, illetve nem azonnal jut a fogyasztó a visszatérített
összeghez.
- A szervezők a törzsvásárlóknak elmulasztották-e megadni azt az információt, hogy milyen euró/forint árfolyamot alkalmaznak?
A Lyoness rendszer esetében szintén felmerül a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése
azáltal is, hogy a fogyasztók juttatásban részesülhetnek ugyan, de az
ígért nagymértékű juttatások elérésének alapfeltétele más fogyasztók
Lyoness rendszerbe történő aktív beléptetésében való közreműködés.
A
versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását,
hogy a nevezett vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a
tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés
elkövetésének bizonyítására irányul. A versenytörvény alapján az
eljárás befejezésének határideje 90 nap, amely azonban - az ügy
bonyolultságától függően - két alkalommal legfeljebb 60 nappal
meghosszabbítható.
2009. december 1., kedd 5:20 |
|
A Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldüzési Parancsnoksága november
20-án rendelt el nyomozást különösen nagymértékű adóhiányt okozó
adócsalás bűntett gyanúja miatt a Washingtonban bejegyzett ScienNet
International LLC ellen. A PSZÁF már legalább másfél éve vizsgálódott. hirdetés
(forrás: penzcentrum.hu)
"Sajnos én is beleestem abba a hibába, hogy rávettek, vegyek
részt a hálózatban" - kezdte egy e-mailben érkezett keserű panasz
ismertetésével Sípos Jenő, a VPOP szóvivője a hétfői rendkívüli
sajtótájékoztatón a kialakult helyzet részletezését. A levél tanúsága
szerint a Sciennet szervezői akár napi több százezer forintos bevételt
ígértek a szóban forgó résztvevőnek, aki kölcsönökből kétmillió
forinttal indult neki a "kalandnak". Az első időszak csordogáló
bevételei rövid idő után elapadtak, a magasabb belépti díj - amiért
rögtön magasabb jutalékot ígértek a szervezők - sosem térült meg, a
"vállalkozás" csődbe ment.
Az előzetes adószakértői vélemény
szerint a cégnek csupán 2008. év tekintetében több adónemben 960 millió
forint adót kellett volna bejelentenie és befizetnie, amit nem tett
meg. A nyomozás adatai szerint a bonyolult, sokak által nehezen
átlátható speciális törzsvásárlói közvetítéssel foglalkozó cég
tevékenységét kizárólag Magyarországon fejtette ki egy azonos
tulajdonosi körrel rendelkező vállalkozást felhasználva. Mint kiderült,
a Washingtonban bejegyzett cég az Egyesült Államokban sem tett eleget
adófizetési jogkötelezettségének, sőt adószámmal sem rendelkezett.
A
gyanúnak köszönhetően végül november 25-én a reggeli órákban az egész
országra kiterjedő akció indult, melynek során lefoglalták a cég -
Magyarországon található - szerverét, elfogták a számlák felett
egyedüliként rendelkező ügyvezetőt Leinemann Zsoltot és zárolták a cég
magyarországi számlavezető bankjánál található valamennyi számlát is.
Ez utóbbiakon összesen 1,6 milliárd forint került zárolásra. Az akció
részletei az alábbi videón láthatóak:
Schiffer Péter,
a PSZÁF főigazgató helyettese elmondta: a törzsvásárlói klub vizsgálata
nem az elmúlt héten, hónapban kezdődött, a felügyelet egy ideje
figyelemmel kísérik a klubok tevékenységét. Ezek közül egyik szereplő a
Sciennet. A helyzetet azonban nehezíti, hogy a ScienNet papíron nem
folytatott befektetési-pénzügyi tevékenységet, így a működése nem is
esett a PSZÁF hatáskörébe. A felügyelet a konkurenciával hasonló
elbánásmódot javasolt a ScienNetnek is, vagyis tisztázni szerette volna
a tulajdonosi kört és a működési feltételeket, ám a felügyeleti
vizsgálat nem jutott el odáig sem, hogy megállapítsa, ki a tulajdonosa
a szervezetnek, hisz a vállalkozás offshore cégek kezében volt és
informatikai rendszere - saját bevallása szerint - külföldön volt
található. (Ennek utólag ellentmond, hogy a házkutatáskor
Magyarországon foglalták le a cég szerverét.)
Schiffer szerint
ugyanakkor első ránézésre nehéz megérteni, miből akart a hálózat
nyereséget termelni, mivel semmiből semmit sem lehet teremteni. Nem
lehetett pontosan tudni, hogy a befizetett belépési összeg után mikor
és miből kap visszatérítést a rendszer működtetőitől. A PSZÁF ugyan
többször figyelmeztetett, hogy ez nem befektetés és nem is
betétgyűjtés, hiszen a szabályzat szerint a belépő összeg például
semmilyen körülmények között nem járt vissza.
Felmerült a
kérdés, miért kellett beavatkozni a ScienNet működésébe. Már a
PSZÁF-vizsgálat idején is felerősödtek a hangok, hogy a rendszer
működőképes lett volna, ha a PSZÁF hagyja kibontakozni. Schiffer
viszont úgy látja: a korábbi összeomlott pénzügyi társaságoknál a
közvélemény problémája éppen az volt, hogy a PSZÁF nem lépett idejében
közbe. Ezt a hibát most nem szerették volna elkövetni.
A
vizsgálat valóban sokáig tartott, hiszen már tavaly februárban is a
felügyelet látókörébe került a ScienNet, ugyanakkor a rendkívül
aprólékos, szisztematikus munka miatt csak most jutottak el odáig, hogy
megalapozott legyen a gyanú. Amikor nem ellenőrzött, nem felügyelt
piacon kínál valaki gyors meggazdagodásra terméket, ott vigyázni kell,
mert "nincs ingyenebéd" - ahogy Schiffer fogalmazott. Mivel a
feldolgozott pénzügyi adatokból kiderült, hogy a hálózat bevételeit
2008-ban döntően nem a vásárlások utáni jutalékok, hanem a belépő
törzsvásárlók által történt befizetései adták, valamint, hogy a vezetők
több százmillió forintot vettek fel különböző jogcímeken, a PSZÁF a
hatóságokhoz fordult.
Mivel a tagoknak más tagok beszervezése
után is járt jutalék és előny járt a minél magasabb kezdő befizetésért
is, ezért a szervezet piramisjáték típusú, bár, hogy valóban az-e, még
nem tisztázott. Csalás vagy sikkasztás bűntette is felmerülhet, ezt a
vizsgálat eldönti - mondta Fröhlich Zsolt ezredes, a Vám- és
Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnokságának
parancsnokhelyettese. Kiderült az is, hogy az ügyben 11 offshore cég
érdekelt, ám ezek kapcsolata még nem tisztázott, sem az, milyen és
mennyire megalapozott kifizetések kerültek ezek irányába.
A
lefoglalt 1,6 milliárd forint jövőben sorsát firtató kérdésre Fröhlich
úgy fogalmazott: csak a 2008-as adóhiány 960 millió forintra rúgott,
ezért elképzelhető, hogy 2009-cel együtt az összeg már nem is fedezi az
adóhiányt. Ha a hiány - büntetésekkel együtt számolandó - rendezése
megtörtént, a maradékot visszautalják a számlára. Amennyiben a
piramisjáték ténye bebizonyosodik, akkor a megmaradt összegből
kártalanítják a hiszékeny tagokat, de ennek bizonyítása rengeteg munkát
igényel.
|
|
jack karloss írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
information https://totobic.com/ When I originally commented I ...
jack karloss írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
Find out https://thebrennanhouse.org...
jack karloss írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
먹튀히어로 https://heromt.com/ I am so happy to read this....
jack karloss írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
read more https://heromt.com/ This is the right blog for...
Andy yyyyy írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
good information https://ratatouilleveganfood....
kkyyy jac írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
get more info https://meogtwipass.com...
Andy yyyyy írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
fascinating dialog is value remark. I feel that it is best to ...
kkyyy jac írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
References https://mart-to. com/ Our the purpose is to ...
Andy yyyyy írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
here https://astrolabetv.com Hello to every one, the...
Andy yyyyy írta 2 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
good data https://eatrunquarantine.com/...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Átverte a vevőit a Gastroyal: sokmilliós bírság
Túlszámlázott villany, hibás mobiltelefon: te tudod, kihez kell fordulni?
Faltól-falig - egy sportbaleset története
Megbüntették az ATV betelefonálós műsorát