Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A hétköznap kedvenc sorozatunk idején, vagy a szombati
meghosszabbított alvás közben érkező direkt marketinges (személyes
eladás) telefonhívásoknak senki sem örül. Általában az első magunkban
megfogalmazott kérdés: honnan tudják a telefonszámunkat?
Nos, a
direktmarketing cégek személyes adatokat tartalmazó listákat,
adatbázisokat használnak. 1992 előtt a népesség-nyilvántartó legálisan
árulta ezeket. Újabban az összes nyilvántartás kezelése a Közigazgatási
és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának feladata.
Kereskedelmi célra adatokat vásárolni azonban innen is lehet. Ezt
egyébként le lehet tiltani, de hogy hatásos legyen, néhány évet várni
kell. Ugyanis általában tíz éves listákat árusítanak, tehát ha az idén
letiltjuk az adatainkat, az csak kilenc évvel később lép érvénybe.
Másik fontos adatforrás a cégek saját ügyfélnyilvántartása, amelyek
számára valahol, valamikor, mi magunk adtuk meg adatainkat. Bár ezek
egy részét meg lehet tudni a telefonkönyvekből, a postaládákról
leolvasott a nevekből, címekből és honlapokon közzétett információkból
is. Extrém eset, de előfordulhat, hogy a szemétből szerez egy cég
adatokat. Például ha a nevünkre érkező küldeményt felbontatlanul a
kukába dobjuk.
Beletörődünk, hogy tudják a számunk, de ettől még a telefonálás időpontja bosszantó lehet.
– A cégeket munkaidőben hívjuk, a magánszemélyeket pedig reggel 9 és este 8 óra között – mondja a budapesti Cég-Info Direkt Marketing Kft. munkatársa. – A felhívott reménybeli ügyfelek túlnyomó többsége meghallgatja az ajánlatokat, vagy válaszol a kérdőívekre. Nagyon ritka a durva elutasítás. Ez utóbbi esetben is inkább tájékozatlanságról van szó, azt hiszik, hogy szórakozunk velük, vagy zaklatni akarjuk őket. Holott erről szó sincs. Ez a munkánk, és keményen dolgozunk.
Az interneten különféle honlapokon írják le tapasztalataikat az erőszakos direkt marketing áldozatai. Egyikük igen briliáns, bár lehet, hogy nem éppen törvényszerű megoldást talált. Az őt folyton zaklató telefonáló számát átirányította a rendőrség központi számára. Egy másik frappáns megoldás, ha azonnal közli a kuncsaft a telefonálóval, hogy elégedett a bankjával, van pénzügyi tanácsadója, nyaralója, allergiás a gyapjúágyneműre, és magányosan él. Ez utóbbi csoport tagjait megfoghatatlan okból úgy kerülik az üzletkötők, mint a pestisest.
S hogy mit tehetünk, ha nem akarjuk, hogy újra megkeressenek minket? Közölni kell a telefonáló direkt marketingessel, hogy húzzanak ki a listáról, a jövőben nem kérjük a hívást. Ezt kötelesek megtenni. Más kérdés, hogy nem mindig történik így. Ha túlságosan irritálóvá válnának a hívások, akkor panasszal fordulhatunk a bírósághoz. Ez azonban ritkán következik be, hiszen a cégek – saját érdekükben – nem kommunikációra képtelen telefonos munkatársakat igyekeznek alkalmazni.
Nekünk pedig, akik a hívást kapjuk, nem illik durván, vagy sértegetően beszélni a hívóval, és hitegetni sem kellene. A vonal másik végén is egy ember van, aki ráadásul a munkáját végzi. Különösen igaz ez a kérdezőbiztosokra. Sok fiatal, egyetemista, vagy kisgyerekes anyuka vállalkozik erre, akiknek az a dolga, hogy telefonon keresztül kérdéseket tegyenek fel, és esze ágában sincs feleslegesen zaklatni.
|
|
jack karloss írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
information https://totobic.com/ When I originally commented I ...
jack karloss írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
Find out https://thebrennanhouse.org...
jack karloss írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
먹튀히어로 https://heromt.com/ I am so happy to read this....
jack karloss írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
read more https://heromt.com/ This is the right blog for...
Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
good information https://ratatouilleveganfood....
kkyyy jac írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
get more info https://meogtwipass.com...
Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
fascinating dialog is value remark. I feel that it is best to ...
kkyyy jac írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
References https://mart-to. com/ Our the purpose is to ...
Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
here https://astrolabetv.com Hello to every one, the...
Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Meséld el, mi történt veled! fórumtémában:
good data https://eatrunquarantine.com/...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!