Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Panaszkönyv közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Panaszkönyv vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Sunóm Nagéla indította 15 éve
Brutális bírság: 180 milliót fizet a Nivea és a Johnson & Johnson
Két multinacionális kozmetikai vállalkozás hazai érdekeltségére összesen 180 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Johnson&Johnson Kft. és a Beiersdorf Kft. kozmetikai termékeik reklámozása során minden fogyasztónak biztos hatást ígértek, ám ezt az állításukat még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá.
A Johnson&Johnson Kft. ellen azért indult versenyhivatali vizsgálat, mert a vállalkozás több termékéről is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas megállapításokat tett közzé 2007. október 1. és 2008. április 14 között. A RoC CompleteLift termékcsaládot népszerűsítő reklámokban például az szerepelt, hogy a termék használatával a bőr feszesebb, rugalmasabb lesz, fogyasztó szemhéjai és arckontúrjai akár 2 mm-rel is feszesebbé válhatnak. A reklám ugyan feltételes módot használ a szemhéj és az arckontúr vonatkozásában tett ígéret milliméterben jelzett mértéke kapcsán ("akár 2 mm-rel is feszesebbé válhatnak"), a reklám összhatása ugyanakkor egy kategorikus, minden fogyasztó irányában tett ígéretet forgalmazott meg. Azt üzente a fogyasztóknak, hogy a termék használata esetén kedvező változás következik be a szemhéjak és az arckontúr vonatkozásában valamennyi fogyasztó esetében. A becsatolt vizsgálati adatokból megállapíthatóan a reklámüzenet nem felelt meg a valóságnak. A terméket alkalmazó fogyasztók egy nem jelentéktelen része esetén az ígért kedvező változás nem következett be.
A cikk erről, mely a napokban jelent meg: http://www.penzcentrum.hu/cikk/1017188/1/brutalis_birsag_180_milliot_fizet_a_nivea_es_a_johnson_&_johnson
Hozzászólások eddig: 3
M Imre üzente 14 éve
Próbavásárlásokat csinál az NHH
2010-05-05.
A hatóság új tájékoztató kiadványokkal is segíteni kívánja a digitális átállással kapcsolatos tájékoztatást.
Új információs kiadványokat jelentetett meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), melyek célja, hogy segítsék a fogyasztók tájékoztatását a digitális átállás őket érintő következményeivel kapcsolatban. Az NHH így akarja javítani a kereskedelmi egységek eddigi tájékoztatási gyakorlatát, amely meglátása szerint nem mindig áll a helyzet magaslatán.
A hatóság a kereskedelmi egységeknél folyamatosan ellenőrzi annak a rendeletnek a végrehajtását, ami a tévékészülékek digitális műsorok vételére való alkalmasságának megjelöléséről szól. Ennek keretében próbavásárlásokat is végeznek, azt is vizsgálva, hogy az értékesítő személyzet felteszi-e a megfelelő kérdéseket, amelyek a fogyasztót segíthetik a választásban.
Az NHH szerint a kereskedelmi egységek tájékoztatási gyakorlata nem minden esetben felel meg az előírásoknak, azonban a 2009-es tapasztalatok azt mutatják, hogy általában a felszólítások hatására a tájékoztatás színvonala jelentősen javult. Tavaly a vizsgált boltok, webáruházak, reklámújságok 41 százalékánál volt valamilyen gikszer.
A boltokat is segíteni hivatott új kiadványok az NHH honlapján, a Digitális átállás menüpont alatt érhetőek el el. A Televíziózási lehetőségek - Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára, illetve a Kereskedelmi ajánlás kiadványok szabadon felhasználhatóak.
Sunóm Nagéla üzente 15 éve
Sajnos igen. A L'ORÉAL-nak is volt egy nagy büntetése az egyik öregedés gátlójára. Mondták neki, hogy bizonyítsák be a hatást. Ezt pedig úgy kezdték, hogy kb. 5 év a ható idő és közben pedig még pluszban öregedik a bőr. Plus meg ezernyi terméket hoznak ki ugyan erre.
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás